29 Ιαν 2008

blogs ΠΥΛΙΩΝ (Κ. ΜΠΑΛΑΦΟΥΤΗΣ)


Ελληνική Λαογραφία
Παραδοσιακά επαγγέλματα & συνήθειες, ακούσματα, παραδόσεις, λεξιλόγιο, παροιμίες...

Μέσα στο χάος του Διαδίκτυου βρήκα το Blog ενός συμπατριώτη μας του κ. Μπαλαφούτη
Λαογράφου ,Συγγραφέα πολλών βιβλίων, με μεγάλη κοινωνική και πολιτιστική δράση
Σας συνιστώ να τον ακολουθήσετε στις λαογραφικές αναζητήσεις του στη διεύθυνση :http://laografos.pblogs.gr/
Αποσπάσματα....
Ας συστηθούμε
Γεννήθηκα το 1942 στoν Συνοικισμό Σχοινόλακα της Πύλου. Είμαι το δεύτερο παιδί οκταμελούς αγροτικής οικογενείας. Τελείωσα το Γυμνάσιο Πύλου και είμαι πτυχιούχος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ΑΣΟΕΕ.
Σαν συνταξιούχος ζω το καλοκαίρι στην Πύλο, όπου διατηρώ το Λαογραφικό μου Μουσείο που ίδρυσα το 2006 στη Γιάλοβα και το χειμώνα στην Αθήνα.
Πρωτοστάτησα στην ίδρυση του Πολιτιστικού Συλλόγου του χωριού μου και επίσης με ενέργειές μου δημιουργήθηκε η Εθνική Γιορτή του εορτασμού της Μάχης της Σχοινόλακας Πυλίας. ….
Τέλος δημιούργησα το Λαογραφικό Μουσείο Γιάλοβας "ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΛΑΦΟΥΤΗΣ" με τη Συλλογή των αντικειμένων που εκτίθενται και
Αρθρογραφώ σε Επαρχιακές εφημερίδες και περιοδικά, πάντα με Λαογραφικό περιεχόμενο, γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι η Λαογραφία και η Ελληνική Παράδοση είναι οι μόνοι κρίκοι που μας συνδέουν με την Αρχαία Ελλάδα με αδιασειστα επιχειρήματα.
Είμαι τακτικό μέλος στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών και ταμίας στην Ένωση Μεσσήνιων Συγγραφέων.
Είμαι ερευνητής λαογράφος και συγγραφέας, πλέον των δέκα βιβλίων Λαογραφικού και Κοινωνικού περιεχομένου.
Γνωρίζω Αγγλικά και δημοσιογραφώ σε εφημερίδες και περιοδικά της Μεσσηνίας και άλλων περιοχών.
Κυκλοφορούν:
Α) Α' ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ, Καλαμάτα 1987
Β) ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ και ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ, Καλαμάτα 1992, Καλαμάτα 1995, Αθήνα 2005 και 2008
Δ) ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, Καλαμάτα 1998
Ε) ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, Καλαμάτα 1999
Έχω συγγράψει:
Α) ΦΑΡΦΟΥΡΩ (Ηθογραφικό ανάγνωσμα - επιθεώρηση)
Β) ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Γ) ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ
Δ) ΜΠΙ - ΤΖΗ (Μυθιστόρημα)
Ε) ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΙΑ
ΣΤ) ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΚΥΠΡΟΥ 1965 - 1967
Ζ) ΑΝΑ ΚΑΤΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ (Αναδρομή στις οικογενειακές ρίζες)
Η) ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΙΑ ΣΤΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ & ΧΩΡΙΑ και διάφορες άλλες μικρότερες ιστορίες και διηγήματα γενικού ενδιαφέροντος.